Hoeveel uur per dag op Instagram is gezond?

Tegenwoordig zitten we de hele dag met onze telefoon in de handen en als het moment dan ook maar even daar is checken we onze socials om te zien of we niks missen. FOMO, Fear Of Missing Out, wordt het ook wel genoemd. En volgens specialisten wordt het alleen maar erger en lijkt onze schermtijd door de jaren heen steeds meer te groeien. Tijd om er iets aan te doen dus zou je denken. Het is alleen niet zo gemakkelijk als het lijkt. Probeer maar eens af te kicken van social media kanalen als Instagram. Je zult zelfs merken dat dit de nodige stress kan opleveren omdat je het gevoel hebt dat je niet meer van alles op de hoogte bent. Instagram uitbesteden kan hierbij helpen.

Verkort je schermtijd

Om echt te starten met het verkorten van je schermtijd wordt dan ook aangeraden om dit langzaam af te bouwen. Wanneer je gelijk helemaal stopt zul je merken dat dit heel lastig is, of eigenlijk vrijwel onmogelijk. Het is daarom verstandig om je schermtijd met de dag iets af te bouwen. Start bijvoorbeeld met 10 minuten tot een kwartiertje per dag. En ook dat is al veel. Merk je dat je alsnog onnodig veel stress hebt, bouw het dan langzamer af.

Instagram uitbesteden kan je ook helpen om je schermtijd te verkorten. Hiermee geef je een ander persoon de mogelijkheid om bericht voor jou te plaatsen. Ook hiermee zal je zien dat je al minder op je telefoon zit. Met Instagram uitbesteden kan iemand anders ook de socials voor jou in de gaten houden, naast het plaatsen van de berichten. Ook hiermee zul je merken dat dit veel tijd zal opleveren. En deze tijd kun je weer goed gebruiken om dingen te ondernemen zonder dat je je telefoon nodig hebt. Je zult zien dat dit juist heel rustgevend werkt!