Klanttevredenheid erg belangrijk – NPS meten
1 min gelezenAls je een nieuw bedrijf begint of überhaupt een bedrijf hebt is het van essentieel belang om jouw klanten tevreden te stellen en belangrijker tevreden te houden. De grote vraag is echter, hoe meet je de klanttevredenheid van jouw klanten nou eigenlijk? Een van de manieren om klanttevredenheid te meten is door nps meten uit te voeren. NPS meten houdt simpelweg in dat jouw klanten na afloop van hun gekregen hulp een korte enquête moeten invullen met een paar simpele en korte vragen. Eén van die vragen is bijvoorbeeld of je het bedrijf zou aanraden aan een vriend of vriendin.
Waarom klanttevredenheid meten?
Het is vaak erg handig om iemands klanttevredenheid te meten, omdat het NPS-systeem geavanceerd is ingericht. Het systeem meet naast iemands klanttevredenheid ook meteen of diegene het bedrijf zou aanraden ja/nee en waarom. Met zulke informatie kan je meer inzicht verkrijgen over jouw bedrijf en juist ervoor zorgen om aanpassingen te maken die nodig zijn, zodat je bedrijf juist steeds beter wordt. Hoe fijn is het namelijk dat een klant steeds terug op jou kan vallen en andere mensen aanraad om met jou in zee te gaan. Hoe hogere NPS score, des te beter en hoger de klanttevredenheid is van jouw bedrijf.